.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش امام جمعه بابل نسبت به تخریب خانه تاریخی "شیخ کبیر"/ اوقاف و میراث فرهنگی حساسیتی نشان ندادند
شمال نیوز: امام جمعه بابل به تخریب آثار میراثی این شهرستان و از بی‌توجهی مسئولان متبوع گلایه‌مند شد و گفت: مردم بابل خیانت متولیان امر برای تخریب خانه موقوفی شیخ کبیر بزرگ را فراموش نخواهند کرد.
واکنش امام جمعه بابل نسبت به تخریب خانه تاریخی "شیخ کبیر"/ اوقاف و میراث فرهنگی حساسیتی نشان ندادند

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تخریب خانه شیخ کبیر در بابل ادامه سریال بی‌توجهی  به آثار میراثی این شهرستان است.

 

 وی با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، افزود: به عینه شاهد هستیم در حفظ  برخی از آثار میراثی در این شهرستان که چندان آثار مهمی است اداره کل میراث فرهنگی ورود می‌کند اما در مورد حفظ میراث گرانبهایی چون خانه شیخ کبیر کوتاهی و سهل انگاری کرده و به راحتی این آثار از آثار فهرست ملی خارج شد.

 

روحانی با اشاره به اینکه علامه شیخ کبیر از مفاخر بزرگ اسلام است، تصریح کرد: در حالیکه این علامه بزرگ بیت شریف خویش را برای کارهای موقوفی وقف کرده است اما با کمال تاسف می‌بینیم اداره اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی و گردشگری بابل با کوتاهی در نگهداری این میراث گرانبها، نگهداری این بنا را در اختیار فردی قرار دادند که با بازی دادن سازمان‌های اداری به دنبال تخریب و ساخت آپارتمان‌های بزرگ است.

 

وی تصریح کرد: درحالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران قول ثبت مجدد این اثر را می‌دهد که سقف این خانه تاریخی تخریب شده و چیزی خاصی از بنا باقی نمانده است.

 

روحانی با انتقاد از بی‌توجهی اداره اوقاف و امور خیریه بابل در حفظ و نگهداری این آثار موقوفی، یادآور شد: مردم بابل هیچ گاه این بی‌توجهی و سهل انگاری نسبت به خانه تاریخی شیخ کبیر را فراموش نخواهند کرد.

 

وی تصریح کرد: احساسات مردم بابل جریحه‌دار شده و مردم گله‌مند هستند، که چرا فردی با توسل به شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری با دور زدن دستگاه‌های اداری درصدد است این آثار را تخریب کند بر این اساس انتظار داریم تدابیر درست برای جلوگیری از تخریب کامل این بنا صورت گیرد.

 

امام جمعه بابل خطاب به استاندار مازندران، گفت: از استاندار مازندران که همواره نگاه محبت آمیز ایشان شامل حال مردم بابل شده است انتظار داریم از نظر اداری با متولیان امر که کوتاهی و سهل انگاری کردند برخورد شود.

 

به گزارش شمال نیوز، خانه تاریخی شیخ کبیر یکی از آثار تاریخی و معنوی با ارزش با بیش از ۱۵۰ سال قدمت در نزدیکی مسجد محدثین در بابل واقع شده است که در سال ۱۳۹۳ به شماره ۲۱۱ ۳۱ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

 

محله تاریخی طوقداربن بابل، محله‌ای که چندین بنای تاریخی همچون مقبره ملانصیرا و شیخ کبیر، تکیه ملاجعفرا، خانه خلیل زاده، خانه شیخ کبیر و خانه کرباسی را در خود جای داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.